niedziela, 25 maja 2008

Coś na początek:)

Mój dziadek nazywał się Stanisław Pyśk. Urodził się w Czarni w 1920r (dokładnej daty niestety nie pamiętam) Mój dziadek z zawodu był rolnikiem, zajmował się również leśnictwem. Przez pewien czas, gdy Niemcy osiedlili się na polskich ziemiach dziadek pracował dla nich. Po jego śmierci wszystkie jego dzieci otrzymały odszkodowanie za tą pracę. A dzieci miał dużo;) Bodajże siedmioro: 5 córek i 2 synów. Moja mama jest najmłodsza z tej całej gromadki. Mój dziadek mieszkał na wsi i jak na chłopa przystało był bardzo prostym człowiekiem. Jednak był bardzo rzetelny i pracowity. Sam przy małej pomocy bliskich wybudował dom... Żona musiała być z niego dumna:) Ja też jestem.

My grandfather was calld Stanisław Pyśk. He was born in Czarnia (Kurpie, East Poland) in 1920 ( I do not remember the exact date). My grandfather was farmer and forester. During World War 2, when the German's occupied Poland my grandfather was made to work for Germans. After his death a few years ago his children got compensation from the German government... and he had a lot of children (5 daughters and 2 sons). My mother is the youngest of all the children. My grandfather lived in his village, he lived a simple life. He worked very hard and he built his house by himself, with very little help. My Grandmother was very proud of him, I am as well.

Brak komentarzy: